Co je to ten Home Staging?
Jistě už jste o tom slyšeli. Přišlo to k nám ze zahraničí, a jestliže to funguje v desítkách zemí světa, bylo by naivní si myslet, že zrovna v Česku to fungovat nebude. Funguje to!
A v čem spočívá ten „zázrak“?
V úplně jednoduché věci. Udělat prodávané zboží atraktivnější. V tomto případě byt či dům. Ze stejného důvodu vám v supermarketu nasvítí ovoce, protože pak se lépe prodává, v autobazaru vypulírují auto, protože pak se lépe prodává, žena se do společnosti namaluje, protože se pak lépe… je atraktivnější.
Je to trochu věda
Profesionální Home Staging není jen to, že poklidíte, jako před Vánoci. Je to přesun nábytku, vymalování, použití dekorací a mnoho dalšího. Ale pojďme z toho nedělat vědu a v prvním kroku si to trochu zjednodušme.
Home Staging po Česku
Tohle by měl provést společně majitel a makléř, aby se lépe prodávalo: Samozřejmě před prohlídkou, ale už i při fotografování ze záběru fotoaparátu odkliďte vše, co se dá nazvat nepořádkem, nebo je to neuspořádané. Ještě jednodušeji. Představte si, jak by daná místnost vypadala v obchodním domě IKEA a tak prostor upravte. Žádné boty v předsíni, kabáty na věšáku. Z kuchyně odstranit volně ložené nádobí, utěrky, z lednice magnetky a podobně. V ložnici ustlat, použít přehoz, dekorativní polštáře, odstranit z nočních stolků skleničky, budíky, zuby,… V obývacím pokoji naaranžovat polštáře, sklidit noviny, schovat všechny čtyři ovladače atd. V koupelně odstranit šampony, ručníky, zavěšené žínky, vyjmout děti z vany,… V dětském pokoji vše urovnat tak, jak to musí udělat děti při vánočním úklidu. Prostě pořádek, urovnané poličky, ustlat, srovnat či úplně schovat hračky atd.
Co je cílem?
Aby bylo zboží atraktivní. Jako ovoce v supermarketu, auto v bazaru či nemovitost na fotkách a videu v inzerci na internetu. A samozřejmě při osobní prohlídce. Protože atraktivní zboží se prostě lépe prodává. A profesionální makléř tohle ví, umí a zná. Je dobré si od takového profesionála nechat poradit.